Hvordan kan vi hjelpe deg?

Her finner du svaret på de mest stilte spørsmålene i Krys Support

Kan legene i Kry gi meg reseptfornyelse?

Legene i Kry kan gi reseptfornyelse. Kry tilbyr imidlertid ikke reseptfornyelse på følgende legemidler:

  • Legemidler som du ikke har hentet ut fra apotek i løpet av de siste 15 månedene.
  • Legemidler som er potensielt vanedannende (såkalte a - og b-preparater).
  • Legemidler som vanligvis brukes i avgrensede perioder (f. eks. antibiotika).
  • Legemidler som krever spesialistoppfølging. 

Reseptfornyelse kan gjøres direkte i Kry appen, uten å bestille videokonsultasjon. Du kan bare bestille én reseptfornyelse av gangen. Normalt håndterer vi din forespørsel innen to timer innenfor våre ordinære åpningstider. 

Ønsker du å fornye flere resept samtidig, anbefaler vi at du bestiller en videokonsultasjon med en av våre leger. I noen tilfeller vil du få melding om at legen har behov for mer informasjon, og du vil anbefales å bestille et videomøte.  Dersom vi ikke kan fornye resepten din, vil du få pengene dine tilbake.

Kry kan fornye resepter på legemidler som ditt barn bruker.

Har du flere spørsmål? Send oss en henvendelse