• Hva slags utstyr og programvare må jeg ha for å bruke KRY?

    KRYs app er tilgjengelig på iOS (v.10.0 eller senere) og Android (v.5.0 eller senere).

    Du trenger også BankID eller BankID på mobil for å logge inn, samt en god internettforbindelse.

  • Hva gjør jeg om KRY-appen ikke fungerer eller legen ikke ringer?

     

    Dersom du opplever at legen ikke ringer deg i KRY-appen, blir avbrutt i et videomøte eller at du har ventet mye lenger enn forventet, er det ofte på grunn av dårlig nettverk eller at du har en eldre versjon av KRY-appen. Under er noen gode tips til hvordan dette kan løses.

    Forsøk dette:

    • Oppdater KRY-appen i App Store eller Google Play ved å slette appen og laste den ned på nytt
    • Sjekk at du har et raskt og stabilt internett eller 4G
    • Tillat varslinger fra KRY-appen, sjekk at du har gjort dette under “Varslinger” i Innstillinger på mobilen
    • Tillat at KRY-appen får tilgang til mikrofon/lyd og kamera på mobilen, dette blir du spurt om når KRY-legen tar kontakt via appen
    • Flytt deg til et annet sted, internettkvaliteten kan variere fra rom til rom
    • Bestill en ny time - om du ikke får snakket med KRY-legen på grunn av tekniske problemer, må du gjerne bestille en ny time og ta kontakt med support for å få refundert den første timen