• Når kan jeg bruke Kry?

    Et utvalg av problemer og symptomer legene i Kry kan bistå med finnes her. Du kan bruke Kry når du har problemer eller symptomer som ikke krever fysiske undersøkelser for å sette en diagnose. 

    I de tilfeller hvor legen mener det er hensiktsmessig, vil du kunne få resept på legemidler eller henvisning til spesialist. 

  • Kan jeg bruke Kry for alle medisinske problemer ?

    Det er ikke alle medisinske problemer legene i Kry kan bistå med. Et utvalg symptomer og problemer legene ikke kan bistå med er 

    • Symptomer / problemer som krever fysiske undersøkelser, prøvetaking eller røntgen.
    • Symptomer på lipødem.
    • Oppstart av behandling som krever langsiktig og regelmessig kontakt med lege. 
    • Symptomer som indikerer lungebetennelse, bronkitt, ørebetennelse eller halsbetennelse. Disse tilstandene krever fysisk undersøkelse eller laboratorieprøver, noe vi foreløpig ikke tilbyr via Kry. 
    • Symptomer på urinveisinfeksjon og du er gravid, under 15 år eller mann. I disse tilfellene er det nødvendig med prøver.
    • Symptomer på underlivsinfeksjon. Dette krever undersøkelse eller prøver.
    • Behov for legemidler som kan være vanedannende, såkalte A- og B-preparater. Du vil ikke kunne få resept på slike medisiner via Kry.

    Er du akutt syk bør du ringe 113 eller oppsøke legevakt.

  • Kan barna mine benytte seg av Kry?

    Både barn og voksne kan få legehjelp i Kry-appen. Du velger hvem henvendelsen gjelder når du bestiller legetime. Prisen er den samme for barn og voksne. Både du og barnet må være med på konsultasjonen.

    Under "Min profil" i Kry appen, kan du legge til barn under 18 år under kategorien "Mine barn".  For å bestille en legetime til barnet ditt, logger du deg inn med din BankID, klikker på "Bestill legetime"  og velger deretter at du bestiller timen på vegne av barnet ditt. 

    Er barnet 16 år eller eldre og har BankID kan de selv bestille time hos Kry.